söndag 7 april 2013

Glädje..

Glädje är något man tar och ger alldeles för sällan. Klagan hör vi mera ofta för när man är för glad väntar man liksom på en belöning att nu om jag mår så här bra kommer det ,det tråkiga det hemska det går inte att vara så här glad ..tänk på alla de där barnen som svälter ihjäl de där som drabbats av en katastrof. Nej då man får inte vara så där fullkomligt glad då börjar man må dåligt...


Men fasiken folk dör i alla fall fast man mår piss och inte är mera glad än någon annan .. folk svälter ihjäl ändå.. så man måste väl våga på sig att vara så där glad? I dag är jag det sådär glad och bara så där jätte glad.. för i morgon är sista dagen på det där schemat från helvettet ur världen.. nu är det över.. sen ska jag vara ledig må gott och andas ut! Imorgon kl. 12 till och med halv dag!

JISSES va jag ska må gott jag ska gå i morgonrock halva dagarna jag ska kanske putsa ett fönster är det sol ska jag sitta på altanen jag ska pussa på min familj..hänga en tvätt må gott en vecka sen kan jag ta nya starka tag.. jag ska plantera fröer jag börjar i morgon köpa en säck jord..  Mannen ska få hjälpa med belysningen... ska pilla ner små  frön  i myllan det är kärlek det tid glädje. Andas..
Sen ska jag planera för helgens lila bjudning... ska bli så roligt.. så i dag är jag glad glädje solen lyser ännu fåglarna kvittrar där ute.. ett skift kvar sen frihet.. en stund...  Tog lite bilder på saker och ting här hemma som ger mig extra mycket må gott vibbar..
citronerna har hunnit torka bort nästan då tiden till genuin matlagning har legat på hyllan dessa jobbar skift, mammastenen jag fått värmer mitt hjärta varje dag ....

Älskade gröna skåpet vi fick det är så där vackert älskat....

Änglar bor i detta hus.... visst gör dom det.. och en vacker kopp...

 skåpet...<3

älskade köks maskin  har fått vila för mycket den med dessa hektiska veckor, nu kommer tiden till att använda den  mera.... mycket mera!

Någon klev just upp från stolarna i köket lämnade stolarna,  kvar men det är inbjudande... för den som vill välkommen in!

Björns morfar sekretär  älskad den med.. med den vackraste rosen som nästan ser ut som ett litet träd ..

detalj jag blir glad av..

Rosen har nya knoppar.. vackert... glädje


kornettblomman blommar hejdlöst mycket ..vår-känslor

den vackra lampan i bakgrunden...

den lilla ,lilla glas ängeln som med sitt röda hjärta påminner mig dagligen om en underbar vän!

lilla my.. som jag som kvinnlighetens själ.. "när lilla my blir riktigt arg bits hon"

det gamla vackra skåpet

små detaljer som ger en glädje

Oliv olja så vacker plåt burk att den måste stå framme...
 

 små, små detaljer som får en att bli glad för att dom ger ett minne en bris av något bra ...

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att jag älskar ditt hem! Utan att ens varit där! Alla dina detaljer du visar mig gör att jag känner mig så hemma där.
    Nu tycker jag du ska njuta av din lediga tid.
    Här ska vi se om vi kan få ihop lite vatten till en kopp te senare. Vår brunn har nästan torkat ut! Har ju inte kommit någon nederbörd. Så nu får vi dra till stan för att hämta vatten. Men det går det med. Man lär sig mästra och ta hand om problem på ett speciellt sätt när man bor så här. Det går bra trots vattenbristen, att inte få tvätta hår, kläder eller diska varje dag. Men det går! Vi har värme, mat och rena kläder i garderoben. En bil med diesel så vi kan hämta vatten :D
    Ha en skön kväll nu, och ta en av de där citronerna, gnid lite på skalet och lägg näsan emot... Det dofter citron.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera