lördag 30 mars 2013

Mini Påsk i år..

Ja den är så lite att den inte syns  kanske i ett mikroskop känns det som.. När jag glad i hågen efter ett tungt pass på långfredagen styrde min kosa hemåt med planer som koka skinkan fixa gravlaxsåsen saker som stod på våran lista att göra vi hade i släkten delat upp olika saker vi skulle göra och ha med våran lista var skinka lax grav laxsås och två rödingar vi skulle ha till röken de andra hade andra saker de skulle tillföra jag var så glad jag älskar familjefester mycket folk ägg målningar ,tävlingar och gemenskap... Vi skulle ses en del av släkten vi var ca 15 personer eller fler HÄRLIGT !

Väl hemma möts jag av mist sagt en pikant lukt och en, en man som ser förtvivlat blek ut.. det var inte han som kräkts men tonen av gråblek hy kan uppstå av att man  måste torka upp sörjan som just kommer av att någon kräks... Där i soffan låg en pytteliten tun gråblek liten kille där låg  Gunnar ..-jag hant inte på toa sa han.. nä lilla hjärtat sa vi i ton det är ok! Jaha  då var det ett faktum magsjuka -maginfluensan... var här.. två gånger kräktes den nu ynkliga lilla hjärtebarnet .. sen kom det feber.. som en liten fuktig fläck där i  hörnet av soffan...har vi bäddat ned han i soffan han dricker det han vill och orkar och frågar om man får påskägg fast man är sjuk?
-visst får man det säger jag och det stora ägget ser  gigantiskt  ut när man är så där liten och vissen.... han tar en lite karamell och somnar på soffan.. lilla vännen då .

Jaha ingen Påsk som vi brukar tänker jag för ingen är sugen att komma hit i dag heller och vem anklagar  någon för det ...
Nä skalar 6 mindre potatisar.. kokar 4 ägg för visst ska vi måla ett ägg i alla fall trots den minimala påskfesten.. Tur i oturen ett vi inte var dom som  skulle ta med oss godis och dricka då hade det blivit en mager Påsk buffé.. så nu ägg, gravad lax, grav laxsås, skinka, rökt röding.... inte fy skam det heller den lilla sjuka äter nog inga mängder  men det får bli som det blir och vi har laddat massor med familjefilmer som vi ska se tillsammans käka påskgodis och hoppas på att vi inte hämnar i hörnet på soffan och blir så där vissna... Visar lite påsk bilder från förra året det är med värme i hjärtat jag ser på dem för en av dem finns inte med oss längre här i jordelivet.
Ha en Fin helg allesammans
 Vet att du målar ägg i dag i himlen Lennart å det blir Nanting så bra !
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Gunnar. Jag hann inte på toa. Inte lätt när det bara plötsligt kommer som en raket upp genom stupen och bara VILL ut!
    Hoppas ingen annan av er blir smittade nu bara.
    Försök njuta av påsken i alla fall.
    Sänder massor med GOD BEDRING tankar över fjellen.
    Kram på er alla.
    Synnöve.

    SvaraRadera