lördag 25 februari 2012

Konservativ



Det var bättre förr?  Ja har konstaterat till min förskräckelse att jag är grymt konservativ! Och när hände det? Jag som älskade förändringar jag som ville riva barrikaderna jag som ville ha bort gubbväldet inser att HUGA vad jag egentligt tycker om saker och ting en uppenbarelse som bevis på att man har blivit precis det man sa att jag ska aldrig…

Vi tar en enkel sak som huruvida jag gör min frukost….

Varje morgon kliver man upp brygger på sina 2 koppar tar fram samma bröd samma ost samma/ samma skinka…. Man lägger ut allt i sammaordning som man alltid gjort jag tar samma yoghurt i samma skål i samma mängd. Samma kopp med samma mängd kaffe samma mängd mjölk.

Jag läser samma tidning jag gör exakt samma sak minst 5 dagar i veckan när jag är ledig gör jag ledigheten på samma sätt fast nu äter man en senare frukost men den ser samma ut!

Så händer det den där morgonen att brödet är slut och man har inte köpt nytt! Det blir katastrof! Man tappar nästan balansen av förskräckelse för nu blir det inte samma bröd! Hela dagen sedan stör det mig att min frukost som alltid varit på mitt sätt numera är förstörd man vill genast få tillbaka sin konservativa frukost för så ska det vara!

När en myndighet byter namn blir man förbannad, förr av att det var bara dyrt för företaget ta t.ex. televerket stabilt och bra man visste precis vad det stod för stabilitet trygghet så bytte dom namn till TELIA helt onödig kostnad bättre dom satt pengarna på renovera stolpar eller gräv ner alla ledningar! Fortfarande så tycker jag att det är vansinne men en annan känsla har dykt upp ! Jag vill inte ha namnförändringen jag vill verkligen inte ändra på den saken jag vill att TELEVERKET är TELEVERKET och inget annat dem ska ha orange bilar och här ska man ha ett statligt tryggt företag det var bättre förr…

Konservatism – javisst

Nu tycker jag att man ska se på förändringar med försiktighet man ska inte ha så bråttom det är nästan som man får panik!

Tänk hemska tanke om man i Englands domstorar slutade ha peruk! Skandal kan jag tycka hur vet man då var dem jobbar?

Det känns tryggt med att veta var saker hör hemma! Saker bör vara som dem är

Eller? Är detta tant varningen jag alltid varit rädd för? Jag är där nu OJDÅ!

Gubbarna då de kan lönemässigt dela med sig men jag stannar kvar vid spisen tycker att kvinnor som vill det ska få det. Det har jag alltid tyckt vi gör det vi är bra på oavsett kön!

Jag gillar förändringar men de bör övervägas mycket och jag gillar inte i det stora hela förändringar, har jag insett… så bara inse tanten har kommit för att stanna!

Så där lagom har jag blivit det är min mans fel brukar jag skämta om.  För om jag är konservativ i mitt tänkande var han det vid födseln redan kanske smittade det av sig?

Så det var alltså bättre förr?
















2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka:-) Tyvärr är det nog tantvarning.Känner det själv. Usch. Vi ses på lördag. Ragnhild

    SvaraRadera
  2. ÅHå har dubörjat blogga igen! Kul. Ja, frukostkonservativ är jag. Jag älksar förändring men min frukost har sett ut samma i trettio år. :)

    SvaraRadera