torsdag 28 mars 2013

8 skift kvar....

Påsk  är det?
Japp det är skärtorsdag och jag tar kvasten och åker på jobbet! Jobba två ledig två.. tur att barnen har en pappa som är ledig så de får ha lov och långledigt.. skulle jag med ha ett jobb där det var inskrivet att man har rätt till lov när barnen har :) Lärare måste man vara då.. bli det och där är väl den tanken ur världen.. jag räknar ner mina schemalagda dagar 8 kvar... för gudarna ska veta att detta schema är inte för människor jag haft och ska inte ha ett till heller.. 

På 6  veckor har jag 5 dagars ledigt ,5 arbetade helger..hm.....bara som arbetsprostituerad  hamnar man här i skit schemanas Mekka.. men, men räknar ner och snart är det över... för denna gång!
I går hade jag en dag ledigt .. vaknade 6, tvätten  hade väntat i 6 dagar dammet skulle få sig en omgång.. jag skulle baka till arbetskompisarna.. hela dagen städade jag fejade och gick på som en blå.. ledig dag???  Ja jag har en man som städar om  jag säger till så, vi har "olika" toleransnivåer av vad vi benämner som smutsigt eller inte.. hans är som Kebnekaises min är under vatten ytan... så då fejar jag .... Klagar inte men om man ska arbeta så här  ofta och alltid så blir det svårt att ha ett liv alls,..  Så det ska vi genast styra om på rätt köl 8 skift kvar...

Ha en fin påsk ni där ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar