måndag 18 mars 2013

Drömmar skall drömmas!

Prosit sa jag och nös..  en gång till  ännu en gång, men vad fasiken ska jag bli förkyld.. jag är en snorkanon känns det som...

 klaga ,,,klaga jag vet jag vet det finns alltid de som har det värre... Men just nu känns det så där irriterande som bara en begynnande snuva kan  ni vet det retar överallt man känner att kroppen står på högvakt för att försöka avleda attacken ....Jag brukar oftast komma bara till detta eländet halvvägs så vänder det och ska inte klaga alls bara så snorigt i hjärnan känns så är så.

Innan nysattackerna kom funderade jag på IL ANDSPROBLEM vad är det varför har vi ständig ångest för små saker som i andra delar av världen inte ens existerar?
härom dagen skulle vi handla på affären vi skulle få i hop en snabb middag för  mannen skulle på jobbet vi vandrade runt,  runt  inget kändes attraktivt inget var man "sugen" på så JÄDRANS HEMSKT insåg jag här går vi och frågar oss "VAD" ska vi tänkas äta i dag.. frågan skulle verkligen vara finns det något att äta i dag??

Vi lever i en ständig jakt på att förverkliga målen för dagen utan att se att vi ska leva i dagen utan mål.

Men vi är så vi människor och allt är inte fel att ha mål att drömma, att önska jag drömmer om det där cafét matstället som har den bästa och godaste menyn av alla menyer som finns  .. den ska jag och en god vän öppna vi har det klart hur- vad- och bara en sak saknas. Medel.. men vi delar en dröm för där skulle vi förverkliga oss själva i det yttersta..  Dessa drömmar måste få finnas och vem vet plötsligt händer det.. Under tiden så sneglar jag på högskoleansökningarna som det andra valet det valet är endast för att jag är en nyfiken själ 2 år distans spetskompetens i mitt yrke,,, fördjupa sig nå nya mål...

Men cafét finns där som en värmande sol i mitt hjärta... SATSA säger alla gör det.. satsa vad säger jag ? Jag har inte 300 tusen eller vi har inte det vi som vill som kan vi har inte det... Och gå till banken och säga du jag brinner för att öppna ett Café låna oss! Dom sätter kaffet i vrångstrupen skulle nog skratta å säga du / ni, - lilla vän förstår du att bankerna har inte som mål att försörja varje café dröm som kläcks dagligen..
Nä det förstår jag men jag vet att vårat Café skulle ha det dagens  ställen inte har... Kvalité i sin enkelhet.
Idag bakade jag Och Gunnar bullar lite fika att ha i Påsk  och så , i morgon blir det Kangos kakor ett kaffebröd från Tornedalen som skall avnjutas med ett kallt glas mjölk...
 har man inget café får man i alla fall baka och bjuda vänner på fika..det är rätt ok det med :)

2 kommentarer:

  1. <3 Gillas! Dröm Dröm, snart slår det in!

    SvaraRadera
  2. När ska vi komma och fika?? :-D
    /Pebban

    SvaraRadera