onsdag 20 mars 2013

Tacksam

Idag är jag tacksam ..

 

tacksam för glädjen som kommer tillbaka , Glädjen man ser i sina barns ögon som när den fina kälken står där , När  man känner solens värme som värmer ens kinder, När man har hälsa kraft och mod att älska att ha den där underbaraste mannen i sitt liv, Att få dela ett liv det är tacksamhet, Jag är tacksam för min duktiga barn de som är stora i egna liv .

 

Tacksam att få dela små ,små bitar av deras liv även om det är bara är på facebook  i bland, Ironiskt men jag är tacksam. I bland är det lilla som är det stora undret. Små glimtar .

 

Ibland så är man bara så där tacksam för att man lyckades göra palten i lagom dos så man inte är slut efter ton av skalad potatis och man kokar palt så svetten lackar jag är lagom , det är jag tacksam för varje gång jag har den känslan känns det bra.

 I dag var jag till Tistel och handlade en bukett till min man   vi firar bröllopsdag i morgon ... han är värd världens största bukett, jag ger han en lagom för kärlek kan inte mätas med storlek den är oändlig, Underbaraste P som sitter i sin stora sorg  tar emot med öppna armar jag handlar inte lagom för den vackraste av rosen träd står där och den vackraste av lampor får följa med hem... TACK P för att du har så vackra ting! plånboken den får banne mig stå ut,,, Njuta ska jag vara tacksam över att få ha dessa fina ting som lyser upp min vardag! (http://www.tistel.net ) finns en webbutik med.

 

jag får äran att ta mig dit för sällan kanske men lika trevligt var gång!  Jag är tacksam för tulpanerna jag fick jag är tacksam för min goaste vän M följde med .. sen drack vi mera kaffe då vi kom hem och löste ett halvt  världsproblem...

Tacksam var ordet ha en fin kväll !

2 kommentarer: