fredag 15 mars 2013

I livet lagom

God dag kära publik! så kan man säga när man tappert lever i livet lagom som jag nu ska sträva efter .. jag är bara lagom skör i dag mitt inre finner bitvis ett lugn .. jag har haft min väninna här i dag och  hennes goa dotter då får man lugn för de strålar alltid en sådan där underbara värme det  tinar upp min frusna själ på nolltid och jag känner att nu jädrans är jag på rätt väg!
 Att det blev  en snorig son hemma i helgen  gjorde mindre jag behövde denna paus jag vabbade utan att blinka tänka på förlusten av pengar det gör jag aldrig,
 Jag aldrig insett att det kan aldrig bli en ekonomisk vinning. Om man trodde det var fallet så skulle man nog tänkt igenom valet att skaffa sig barn. Nu vet jag att vara lagom är en skön livs stil att man behöver inte retat upp sig på allt bara lagom gnällig :)
Men vissa saker ska jag inte tumma på det är min noja för baciller den finns där jag låter helst inte mina barn äta lösgodis gillar godis i påse värsta tänkbara ångesten passerar mig när jag ser lösgodis väggarna.. jag ser kräksjukor, Dödliga mördarbakterier, hepatit, fågelinfluensor , svin influensor. Jag är tacksam att jag är rätt bra på hjärt och lungräddning (HLR)

Jag kommer fortsätta att sprita av toa var dag  så där kommer inte lagom livet inte att rubba mig! Så nu ska vi äta en lagom middag på lagom tid.. ha lagom fredags mys men med för mycket familjer mys! Ha en fin fredags kväll i lagomlandet !


4 kommentarer:

  1. Desamma kära du. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Smart att vara noggran faktiskt. För plötsligt sker det...

    Ha nu en kanonfredag med barn och gubbe.
    Klem från nabolandet :D

    SvaraRadera
  3. God helg fra oss i Molde :)

    SvaraRadera